Direktlänk till inlägg 14 januari 2007

En nygammal bil!

Av Per - 14 januari 2007 18:55

Idag har jag införskaffat mig en bil, billigt. Den är knappast ny, men ny för mig i alla fall.Det blev en Golf CL från 1987, ett bra år för bilar tror jag. Den går finfint och är rätt bekväm att köra, det lilla jag utprovat den hittils. Fartresurserna är väl inte de mest spektakulära men de duger fint för mig nu.Tanken är att Golfen ska ta mig fram bara, tills jag har ekonomi att skaffa mig en lite bättre bil. Alternativt kanske jag förälskar mig helt i "Gollen", som den kallas, och behåller den. :) Den här bilen har för övrigt gått runt i vänskapskretsen en del nu, så den har även börjat kallas för "slampan". :) Sara inledde ägandet och sen såldes den till Johnny, för att avslutningsvis hamna hos mig. Vi får se om den stannar längre i bekantskapskretsen. :)Ska bli skönt att slippa känna att jag låser upp Sara så hemskans mycket när jag lånar hennes bil hela tiden. Vill ju inte att hon ska behöva sitta och uggla hemma hos sig, eller hos mig, utan att kunna ta sig dit hon vill för stunden.Lyckades även fixa en försäkring på den när jag var på Willys. Nu menar jag inte att de stod för försäkringen, men jag använde min mobil och telefonerade till försäkringsbolaget och fixade till det lite snabbt. Kändes nödvändigt sådär, då det är mindre bra att köra oförsäkrat.Imorrn är det jobb på gång än en gång. Kan inte påstå att jag trivs superbra där. Arbetsuppgifterna är lite väl tråkiga, fast jag har nu lyckats fixa till mig lite roligare saker ändå. Hur som helst så väntar jag på svar från tre ställen jag varit på intervju hos. Med lite tur så har jag mig ett "riktigt" jobb inom några månader. Då har jag även en riktig lön och inte en lön från Adecco som är rätt låg.Måste bara kommentera vädret lite. Det blåser utav bara helsike ute. Hör verkligen hur det viner i knutarna. Egentligen rätt mysigt, men det är ju trist när det ska gå så illa som det gjort nere på västkusten. Fast jag får anta det blåser bra mycket mer där nere.Tänkte ta upp klimatfrågan i ett annat inlägg. Annars känns det som att rubriken inte räcker till för det här inlägget. :)Nä, nu har det svamlats nog om diverse här, skriver mer sen.

 
 
Sara

Sara

14 januari 2007 19:43

Du låser inte upp mig sötis! Jag tycker om att dela bilen med dig.. men förstår att du tycker det e skönt att kunna åka som du vill när du vill! Och nu kan du ju burna hur du vill utan att ja skriker om att det drar soppa! Men jag e ju en fattig student, så då e det ok att va lite småsnål ibland! *ler* Puss på dig baby!

http://blackmagic.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Per - 29 januari 2007 10:02

Har flyttat min blogg, igen.. :) Ni som länkat till denna bloggen, uppdatera gärna era länkar till nedanstående adress. [url=http://zenpo.blogspot.com/]zenpo.blogspot.com[/url] ...

Av Per - 27 januari 2007 12:12

Rubriken kanske är lite vagt formulerad, men så vill jag ha det. :) Det jag tänkte ta upp idag är rattfylla. Läste just en artikel i [url=http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_14508832.asp]Svd[/url] om att de borgerliga vill dra in på antalet på an...

Av Per - 22 januari 2007 23:40

Tänkte ikväll skriva om något som irriterat mig en del sen den dagen jag fick reda på det. Först lite bakgrund. Jag jobbar just nu som projektanställd på ett företag. Givetvis tänker jag inte nämna företagets namn här i bloggen, då jag tycker det ...

Av Per - 18 januari 2007 22:36

Att vara uttråkad är sällan något roligt. Det är en sak att ha tråkigt men när det gått så långt att man är "uttråkad", då är det inte bra. Det handlar, för mig, sällan om att jag inte har något att göra. Det finns alltid något att göra. Fast det ...

Av Per - 16 januari 2007 15:02

Har funderat ett tag över varför det är sån hysteri kring just kampsporter av olika slag. Det är ju som bekant förbjudet med proffsboxning i Sverige idag. Det var även på gång att förbjuda tävling i all annan kampsport som involverade fullkontakt. Ve...

Presentation

Omröstning

Oroar du dig för det konstiga vädret vi har?
 Ja
 Nej
 Kanske
 Har vi konstigt väder?
 Jag släpper väder, men lägger sällan märke till det.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards