Alla inlägg den 18 januari 2007

Av Per - 18 januari 2007 22:36

Att vara uttråkad är sällan något roligt. Det är en sak att ha tråkigt men när det gått så långt att man är "uttråkad", då är det inte bra.Det handlar, för mig, sällan om att jag inte har något att göra. Det finns alltid något att göra. Fast det är som finns att göra är ju inget jag vill göra.För närvarande så blir jag uttråkad mest frekvent på jobbet. Det är inte särskilt utvecklande att sitta och knappa in saker i en databas. Måste dock säga att jag sluppit det en hel del på sistone då jag har lite andra saker att göra, vilket blir aningens roligare. Tyvärr inte tillräckligt för min del. Känner mig frustrerad och just uttråkad.När jag pratar med folk så tycker jag mig finna ett mönster av att man har tråkigt eller är uttråkad stundvis under en dag. Många gånger handlar det om jobb/skola vilket ibland (eller ofta) känns som ett tvång.Kom just på en liten idé som nog en del, i varje fall jag, skulle uppskatta. Jag skulle se det som ytterst roligt om lek blev en del av vardagen, för alla. Barn leker ju en hel del, vilket ofta gör att de inte kan prestera mycket vettigt. Kanske går att säga att det är lite övervikt på lek i yngre åldrar. Hur som helst, åter till min idé.Det jag menar är inte att vuxna människor ska ta fram hink och spade och sen sätta sig i närmaste sandhög och börja gräva (fast om det är något man gillar, så varför inte). Nej, det jag menar är att man bara ska få ha lite roligt. Idag är det ju inte socialt accepterat att leka som vuxen, tyvärr.Vad är då lek? Tja.. Det som gör en glad, det som får en att ha roligt. Om det handlar om att spela nåt spel på datorn eller bygga sandslott, det kvittar liksom. Handlar bara om att ha roligt.Tror samhället hade sett lite annorlunda ut om man lek var mer accepterat och utövat. Jag tycker världen behöver slappna av och skratta lite åt sig själv. Det är många absurda saker som pågår i världen idag, alldeles för många. Många gånger handlar det om människor som tar sig själv på för mycket allvar.Allt görs så onödigt komplicerat. Jag menar.. Det finns folk som svälter ihjäl varje dag i världen, samtidigt som det finns mat för att föda varenda människa. Varför får de ingen mat? För att det är komplicerat såklart.. Sådär kan jag fortsätta rabbla om en massa andra saker, men det orkar jag inte.Är trött på att allt ska vara så dumt och komplicerat, det är inte det. Det är bara människor som vill göra sig själva viktiga och få bestämma lite i sitt lilla hörn av världen.Insåg just att rubriken inte riktigt beskriver inläggets innehåll, men nu skiter jag i det. Vi får kalla det kreativ frihet.. *hehe*Anyway..People just need to chill the f**k out!

Presentation

Omröstning

Oroar du dig för det konstiga vädret vi har?
 Ja
 Nej
 Kanske
 Har vi konstigt väder?
 Jag släpper väder, men lägger sällan märke till det.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards