Alla inlägg den 22 januari 2007

Av Per - 22 januari 2007 23:40

Tänkte ikväll skriva om något som irriterat mig en del sen den dagen jag fick reda på det.Först lite bakgrund. Jag jobbar just nu som projektanställd på ett företag. Givetvis tänker jag inte nämna företagets namn här i bloggen, då jag tycker det är att hänga ut dem lite väl mycket. Hur som helst, har jobbat där sen i oktober förra året. Det jobbar en hel del människor på detta företag som är fördelade på ett flertal byggnader över en rätt stor yta.Hur som helst.. Många tar sig till jobbet med sin bil. När man kommer fram till arbetet så är det dags att ställa ifrån sig bilen och knata in och jobba. Detta låter relativt ordinärt antar jag. Det som nu inte är fullt lika ordinärt är att det inte finns tillräckligt med parkeringsplatser för alla som jobbar där. Eller för att vara helt rättvis, det finns inte tillräckligt med platser vid respektive hus. Nu är det inte så att alla hus står nära varandra heller, så det är ju en promenad som alla undviker så att säga.Det riktigt roliga är att efter nyår har företaget börja dela ut parkeringsböter till de anställda som står fel. Det hör då till saken att det är rätt många som inte står enligt parkeringsreglerna. Anledningen till detta står ovan. :) Vet att några har fått böter, men de flesta har fått en varning på rutan. Jag själv har fått en, med tjejens bil. Nu har jag min egen och ar ännu inte lyckats få en varning.Nu när all snö kom så har mängden yta som man kan parkera på minskat med minst en tredjedel. Detta gör att det blir som en jäkla tävling för att hinna dit tidigt nog för att få en plats att stå på.Det har blivit en anstormning med klagomål om detta, just för att man inte vet vart man ska stå någonstans. De ansvariga säger att det finns tillräckligt med platser, bara inte på rätt ställe.Ledningen har reserverade platser (som för övrigt står tomma väldigt ofta) medan den breda massan inte har en plats när man kommer till jobbet.Det finns ett litet aber, man kan hyra en motorvärmarplats om man vill. Dessa är självklart slut nu och kostar för övrigt ett par hundralappar i månaden. Dessa är då reserverade för de som hyrt platserna, vilket är rätt självklart. Det finns för övrigt inga lediga sådana platser att hyra.. Så frågan blir ju vad resten ska göra som inte är så lyckliga att ha en sådan plats.. Betala 300kr per dag i böter för att man ställt sig fel? Då har man ju råd att skaffa privatchaffis :)Det heter att man står i vägen för snöröjning och eventuell räddningsfordon. Snöröjningsbiten kan jag nog acceptera lite, räddningsfordon tror jag nog tar sig fram ändå. Bilarna brukar för den delen inte stå mitt för infarterna så det känns som ett överdrivet uttalande. Sen faller dessa argument helt då det fattas platser, så varför skylla på sådana saker alls? Bättre att de fixar mer platser så försvann problemet.Företaget bötfäller alltså sin personal för att de kommer och jobbar och är så jäkla lata att de inte vill gå en halv till en kilometer eller så för att ha en parkeringsplats. Känns som att ledningen inte är så förankrad i verkligheten.

Presentation

Omröstning

Oroar du dig för det konstiga vädret vi har?
 Ja
 Nej
 Kanske
 Har vi konstigt väder?
 Jag släpper väder, men lägger sällan märke till det.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards